Atmosphère 1.4.1

C’est encore chaud, ça vient de sortir du four ! SciresM profite d’une petite accalmie dans les mises à jour officielles de firmware pour nous pondre une nouvelle version de son incontournable Custom Firmware sur Nintendo Switch. Celle-ci fait suite à l’arrivée d’un jeu qui éclate littéralement le score déjà très élevé d’Animal Crossing (avec ses quelques 99000 fichiers de la mise à jour 2.0.0), le nouveau vainqueur à ce jour) par K.O. : Fire Emblem et ses 186000 fichiers ! Pourquoi la taille a son importance ici ? Tout simplement parce que SciresM avait déjà augmenté une première fois la taille mémoire autorisée pour ams.mitm, qui permet de remplacer facilement des fichiers de jeu par des mods, mais avec l’appétit gargantuesque du petit dernier, il a fallu revoir une fois de plus la copie ! En plus de ça, le développeur en a profité pour corriger quelques bugs par ci- par là.

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1.4.1 is Atmosphère’s sixty-eighth official release.

Please be sure to update fusee when upgrading to 1.4.1. fusee-primary no longer exists, and will not work any more.

With thanks to the @switchbrew team, Atmosphère 1.4.1 is bundled with hbl 2.4.3, and hbmenu 3.5.1.

The following was changed since the last release:

  • A number of minor issues were fixed and improvements were made, including:
    • dmnt cheat toggle files are no longer ignored when they are missing a trailing newline.
    • The mechanism for automatically cleaning up erpt_reports added in 1.3.0 was fixed.
      • This was actually just very fundamentally broken and has never worked, but it is verified working now.
      • Please note: Your first boot into 1.4.1 may take much longer than usual (showing only a black screen), if the automatic cleanup mechanism is triggered and thousands of files are deleted. This should be one-time and not more than a minute or so, if it occurs.
    • Minor fixes were made in mesosphère to match official kernel behavior (spin lock assembly was corrected, wrong result on failure in in GetProcessId was corrected).
    • A missing call to GetSdStatus when initializing SD cards at non uhs-i mode was added in the sdmmc driver.
  • ams.mitm’s memory usage was increased by 16 MB, to prevent crashing when building romfs for games with obscene file counts.
    • To quote the changelog for 1.2.3: « Animal Crossing’s 2.0.0 update contains >99000 files […] It’s really hard to imagine any game being worse than Animal Crossing ».
    • As it turns out, Fire Emblem: Engage has ~186000 files, and is approximately twice as bad as animal crossing.
    • The additional memory here is taken from the applet pool; no issues are expected to arise from this, but please report anything you may run into.
    • As usual, if you encounter a game that exhausts ams.mitm’s memory (crashing it) when loading layeredfs mods, please contact SciresM#0524.
      • I am jinxing myself by saying this, but it’s really hard to imagine any game being worse than Fire Emblem: Engage, but if it happens again I will drop everything to fix it as usual.
  • General system stability improvements to enhance the user’s experience.

For information on the featureset supported by 1.4, please see the official release notes.

Comme d’habitude, pour ceux utilisant fusee pour démarrer Atmosphère, n’oubliez pas de le mettre à jour. Un  très bon 15 juin à tous  😉

 

Attention ! Une mise à jour silencieuse corrigeant un souci de plantage est apparue dans la nuit, veillez à bien utiliser le build « 7a69f2f06 »

 

 

 

 

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