Le développeur Derkoun met à jour son fork de Bsnes, qui, pour rappel, ajoute le support du mode 7 en HD, le format 16:9 et d’autres fonctionnalités très sympathiques. Il s’agit avant tout de corriger un certain nombre de bugs tout en se mettant à niveau par rapport à la version officielle de Bsnes. La Switch n’est pas en reste, puisque tout le nécessaire a été ajouté (depuis la beta 10.1) pour que ce build soit pleinement compatible (mais pour l’instant, le rendu n’est pas multi-threadé).
Le rendu HD du mode 7 nous fait redécouvrir littéralement les jeux qui ont bercé notre enfance, jugez par vous-même :
Le mode 16:9 est également très impressionnant :
↓ Nouveautés / Corrections (cliquer pour voir) ↓
Widescreen extension is new computed for the AR plus the overscan and aspect correction settings [#29] (see ReadMe for a list of values)
Fixed broken image when editor is paused [#24] (Hopefully also fixes crashes mentioned in #12)
Fixed Ignore Window functionality, e.g. for Terranigma Mode 7 widescreen [#22] (Also the replacement x-coordinate can be set again)
Fixed Gamma/Luminance/Saturation settings being applied [#23] (Gamma defaults is 150, previous behavior matched 100)
Fixed transparency issue in Kirby’s Dreamland 3 via a hackish implementation of non-hires backgrounds in hires-scenes when scaling is enabled [#10] (Also improves hires handling at odd scale levels)
Fixed regression in HD window functionality [#25] and added first primitive improvement for the issues with horizontal lines [#19] (this is all still considered experimental)
Fixed Super Game Boy on libretro
Added libretro settings Aspect Correction and Gamma/Luminance/Saturation and corrected overclocking to not go below 100%
Update to latest bsnes (114.3) and SameBoy trunk
beta 10.1 did include libretro improvements enabling MSU-1 [#16] and cheat [#17] support and officially adding the Switch port (currently without multi-threaded-renderer)
All provided as-is, libretro core available on Windows, Linux, Android & Switch via the RetroArch updater.