Chocolate Doom Launcher 1.1.0

NicholeMattera est en pleine effervescence pour améliorer le portage de Doom sur Switch. Les versions s’enchaînent assez rapidement et apportent de nouvelles options très intéressantes. Cette fois-ci, il s’est concentré sur certaines fonctionnalités faisant cruellement défaut :

  • le support plus aisé des mods, notamment avec l’utilisation de fichiers INI pour passer les arguments.
  • la possibilité de mettre à jour Chocolate Doom Launcher / Chocolate Doom NX directement depuis l’interface (en appuyant sur Y)
  • une optimisation du rangement des fichiers : DEH dans « dehs », WAD dans « wads », INI dans « mods »

Il en a profité pour corriger le bug qui lançait Chocolate Doom NX depuis la racine de la carte SD, provoquant l’écriture des fichiers de configuration et des sauvegardes également à la racine. À cet effet, les fichiers en question seront automatiquement déplacés là où ils auraient dû se trouver à l’origine. Pour finir, chaque jeu (et chaque mod) aura désormais son propre dossier de sauvegarde.

↓ Nouveautés / Corrections (cliquer pour voir) ↓

1.1.0

  • Main screen now lists both base games (IWADS) and mods (Defined by INI files).
  • Better support for mods!
    • All dehacked (DEH) files now go into the ./dehs folder.
    • All WAD files including PWADS go into the ./wads folder.
    • All INI files go into the ./mods folder. Examples of these INI files can be found in the Mods.zip file in the release. These INI files are text files that define the mod and the arguments that should be ran with Chocolate Doom NX. Supported arguments are: aa, af, as, deh, file, merge, and nwtmerge (More information about these arguments can be found here)
  • Each game (including mods) will now have it’s own save game directory.
  • Will now pass the -launcher parameter to Chocolate Doom NX, so it will now quit back to Chocolate Doom Launcher.
  • Added the ability to update both Chocolate Doom Launcher and Chocolate Doom NX from within the launcher. With an internet connection, open Chocolate Doom Launcher and press Y on the main screen to check for updates.
  • Added Hacx to the list of detectable IWADS.
  • Fixed a bug where Chocolate Doom NX was running with the root of the SD card as it’s current working directory.
    • Old config files will be deleted from the root of the SD Card, and save games will be moved to the correct location.

 

 

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