Le fameux émulateur mGBA, permettant de profiter de la logithèque Gameboy Advance, fait peau neuve. Il s’agit ici d’une mise à jour corrective qui résout un bon nombre de bugs dans le cœur d’émulation. Rien n’indique si la version Switch a été compilée avec la dernière librairie libNX (pour la compatibilité 9.0.0). Cependant, le souci de plantage au second démarrage de l’application a été corrigée. Rappelons qu’il est disponible sur bon nombre de plateformes, parmi lesquelles : Windows, Linux, PS Vita, Switch, Wii, 3DS, Mac.
↓ Nouveautés / Corrections (cliquer pour voir) ↓
Emulation fixes:
- GB: Fix savedata initialization (fixes #1478, #1478)
- GB: Fix SGB controller incrementing (fixes #1104)
- GB Audio: Improve channel 4 supersampling
- GB Printer: Reset printer buffer index after printing
- GB Audio: Deschedule channel 3 when disabled (fixes #1463)
- GB Audio: Deschedule channel 1 when disabled by sweep (fixes #1467)
- GB Video: Increment BCPS/OCPS even in mode 3 (fixes #1462)
- GBA Memory: Fix STM to VRAM (fixes #1430)
- GBA Memory: Fix STM/LDM to invalid VRAM
- GBA Video: Fix wrapped sprite mosaic clamping (fixes #1432)
- GBA Audio: Fix channel 4 aliasing (fixes #1265)
Other fixes:
- Core: Fix crashes if core directories aren’t set
- Core: Fix crash when exiting game with cheats loaded
- GBA: Set up GPIO mapping on null and ELF ROM regions (fixes #1481)
- GBA Cheats: Fix PARv3 Thumb hooks
- GBA Cheats: Fix value incrementing in CB slide codes (fixes #1501)
- Qt: Fix FPS target maxing out at 59.727 (fixes #1421)
- Qt: Cap audio buffer size to 8192 (fixes #1433)
- Qt: Fix race conditions initializing GDB stub
- Qt: Improve cheat view UX
- Libretro: Fix crash changing allowing opposing directions (hhromic)
- mGUI: Fix crash if last loaded ROM directory disappears (fixes #1466)
- Switch: Fix threading-related crash on second launch
Misc:
- Qt: Make mute menu option also toggle fast-forward mute (fixes #1424)
- Qt: Show error message if file failed to load
Github | Site officiel