Simpsons: Hit and Run porté sur Switch

Le jeu Simpsons: Hit and run a débarqué il y a déjà quelques jours sur Switch, grâce au travail de ZenoArrow. Même si la base de son travail est plus que discutable (les sources qui ont fuité sur internet), le résultat est bien là et, évidemment, largement supérieur à ce que n’importe quel émulateur pourrait sortir sur Switch, qui n’est pas trop taillée pour les jeux PS2/Gamecube. Ça tourne à 60 images/seconde, et ça semble être un bon début pour une première mouture. Reste à savoir si aucun DMCA ne viendra gâcher la fête (pour un jeu qui fête ses 20 ans, ce serait triste).

 

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D’oh!

This is a port of The Simpsons Hit & Run to the Switch based on the leaked source code. The full game should be playable, including local multiplayer in the bonus game. The OpenGL renderer is however still incomplete, so some visual glitches can be observed and some special effects are missing compared to the PC version.

Please report any bugs or feature requests in the issues tab on this Github repository.

Installation

This port uses the PC assets, so you will need to have the PC version of the game installed. Do not use the assets from the source code leak as those are not the final version, instead use the assets from the official release.

Make a copy of your installation folder from the official PC release and then extract the attached archive into that folder replacing any existing files.

To add support for cutscenes you will need to acquire a copy of a Bink 2 encoder, place it in the movies folder and then run convert.bat to convert the Bink 1 cutscenes to Bink 2.

Finally copy the folder to the switch folder on your sd card and launch the game from the hbmenu.

 

À noter qu’il vous faudra bien évidemment fournir vous-même les binaires du jeu original (PC) pour pouvoir en profiter. D’oh !

 

 

Github