Twilight Menu++ 17.2.0 [MAJ: 17.2.1]

RocketRobz vient de mettre à jour son homebrew « TWiLight Menu++ ». Cantonné jusqu’alors aux seuls jeux Nintendo DS, ce menu de remplacement s’est récemment ouvert aux jeux Gameboy Advance. La mise à jour d’aujourd’hui se concentre à corriger les nombreux bugs apparus à l’occasion. Ceux-ci, assez sérieux, se concentraient exclusivement sur la version pour DS Phat/Lite, qui devrait donc gagner en stabilité et fonctionnalités. Ainsi :

  • La plupart des jeux GBA, lancés nativement, ne planteront plus après le logo de démarrage
  • les roms GBA de plus de 16Mo devraient fonctionner depuis un EZ-Flash (slot 2)
  • les roms autres que GBA ne seront plus écrasés lors du redémarrage du menu
  • les roms autres que NDS se seront plus déplacées dans le dossier « save » lors du redémarrage du menu
  • l’écran ne flashera plus au passage en mode GBA lors du lancement d’une rom GBA

Attention, la SRAM étant limitée, les jeux utilisant des sauvegardes de 128Ko (Pokémon Emeraude par exemple) afficheront un message de corruption de données.

[MAJ] une version 17.2.1 a vite suivi pour corriger certains bugs (du mode GBA, une fois de plus) et ajouter quelques fonctionnalités supplémentaires, dont le support de l’Atari 7800 via un émulateur développé par Alekmaul.

 

↓ Nouveautés / Corrections (cliquer pour voir) ↓

What’s new? (17.2.1)

  • Atari 7800 has been added to TWLMenu++ Virtual Console!
    • Included emulator is A7800DS, developed by Alekmaul, and improved by @wavemotion-dave
    • ROMs must have the .a78 file type.
  • DS Phat/lite: If using an EZ-Flash Slot-2 card to run GBA games in native GBA mode, if the game does not use the SRAM save type, a message will be shown before the game boots, saying to SRAM-patch the ROM.

Improvement

Bug fixes (DS Phat/lite)

  • Fixed some GBA game compatibility in native mode (ex. Namco Museum: 50th Anniversary, Kirby and the Amazing Mirror).
  • Fixed soft-lock sometimes occurring when restarting TWLMenu++ after running a GBA game in native mode.
  • Fixed GBA games that are 16MB or less, not booting in native mode using an EZ-Flash Slot-2 card.
    • NOR flash is now always used, instead of PSRAM. PSRAM is now only used to store the rotating cube video for the 3DS theme.
  • Fixed slow patch speed when launching GBA games that use FLASH512_V13X save type.

 

What’s new? (17.2.0)

  • DS Phat/lite: You can now select a custom border to use in GBA mode!
    • Custom borders go in /_nds/TWiLightMenu/gbaborders/, and must be in .png format with the resolution of 256×192.
    • Switch to the Games/Apps settings page to see the option.
  • @wavemotion-dave‘s updated version (1.6) of StellaDS is now included!

Improvement (DS Phat/lite)

  • SRAM-patching GBA ROMs is no longer required!

Bug fixes

  • DS Phat/lite: With native GBA ROM loading, most games will no longer crash after the GBA logo screen!
    • NOTE: Before this version, your .sav file has became corrupted, if you used this feature. This is now fixed. To fix the corruption, grab a backup of the .sav file, if you have one.
  • DS Phat/lite: Attempted to fix loading GBA ROMs above 16MB on EZ-Flash Slot-2 cards.
  • DS Phat/lite: Fixed non-GBA ROM being overwritten, when relaunching TWLMenu++ after launching a non-GBA game.
  • Flashcards: Fixed non-NDS games being moved to the saves folder, when relaunching TWLMenu++ after launching a non-NDS game.
  • DS Phat/lite: Fixed GBA border flickering before switching to GBA mode, when launching a GBA ROM.

Known bug (DS Phat/lite)

  • Due to SRAM size limitations, some GBA games with the save size of 128KB will show a message that the save is corrupt (ex. Pokemon Emerald).

 

 

 

 

 

 

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